Açık Bilinç’te bu hafta geçen hafta başladığımız Yapay Zekâ serisine devam ederek, şu soruyu ele aldık: Bir bilgisayar programı nasıl olur da dünyanın en büyük satranç ustasını yenebilir?
Bu hafta konumuz, Yapay Zekâ araştırmalarında başından beri önemli bir yeri olan satranç (ve dama ve GO) oynayan bilgisayar sistemleri. Yapay Zekâ araştırmaları tarihinde satrancın yeri, genetik biyolojide meyve sineklerinin yeri kadar merkezi ve önemli.
Gerçek anlamda dijital bilgisayarları programlayarak bir Yapay Zekâ satranç oyuncusu yaratma düşüncesiniyse, 1950lerde Alan Turing'de görüyoruz.
Bu haftaki programda, Yapay Zekâ literatüründe sıkça rastlanılan "Olamaz Argümanları” çesitlemelerini, satranç programlarındaki ilerlemeyi inceleyerek değerlendirdik.